UWAGA. BLOG ZAWIERA TREŚCI PRZEZNACZONE DLA OSÓB, KTÓRE UKOŃCZYŁY 18 LAT.

wtorek, 28 sierpnia 2012

Cytat

 Korespondencyjnie: Hakuna-matata
Przeglądając na allegro pozycje, na które nachodzi mnie chętka, znalazłam taki oto opis. Wydał mi się niegłupi, więc go cytuję:
"Obraz świata jest taki, jaki jest stan psychiczny człowieka postrzegającego.
Ktoś zakochany określi ten świat jako bajeczny ogród pełen piękna i miłości. Ktoś inny określi go jako zwariowany, trudny do ogarnięcia pęd wydarzeń.
Całe nasze zachowanie, działanie, odczucia i decyzje, są zgodne z obrazem samego siebie. Działamy, więc tak, jak osoba, którą jesteśmy w swoim podświadomym wyobrażeniu. Jeśli chcemy zmienić coś w swoim życiu powinniśmy przede wszystkim zmienić swój sposób myślenia".
z opisu książki Andrzeja Wasilewskiego Psychologia losu człowieka.
Książki jeszcze nie czytałam, więc na razie nie mogę jej z czystym sumieniem polecać, ale myślę, że te parę słów też daje do myślenia.

6 komentarzy:

  1. Cechy człowieka o dobrym zdrowiu psychicznym :

    1.Pozytywne postawy wobec siebie , przejawiające się w tym , że człowiek :

    -- nie doświadcza zaburzeń z powodu własnych emocji, swoich obaw, gniewu, miłości, zazdrości, poczucia winy i zamartwiania się;
    - ma poczucie, że potrafi pokonywać życiowe niepowodzenia;
    - jest tolerancyjny wobec siebie i innych, potrafi śmiać się ze swoich zachowań;
    - adekwatnie ocenia swoje możliwości;
    - potrafi akceptować swoje słabe strony;
    - darzy siebie szacunkiem;
    - ma poczucie zaradności w większości sytuacji, które spotyka na swojej drodze;
    - potrafi czerpać satysfakcję z codziennych, prostych przyjemności.

    2. Pozytywne nastawienie wobec innych ludzi, przejawiające się w tym, że taki człowiek:

    - jest zdolny do dawania miłości i ma szacunek do odmienności drugiego człowieka;
    - potrafi utrzymywać długotrwałe i satysfakcjonujące kontakty z drugim człowiekiem;
    - od ludzi oczekuje zaufania i akceptacji, a gdy je otrzymuje, wierzy w ich szczerość;
    - szanuje różnice, jakie występują między ludĽmi;
    - nie wywiera nacisków na ludzi wokół siebie i nie pozwala, aby inni wywierali naciski na niego;
    - potrafi czuć się częścią grupy, do której przynależy;
    - ma poczucie odpowiedzialności za swoich bliskich i innych ludzi.

    3. Umiejętność radzenia sobie z wymogami życia. Taki człowiek:

    - radzi sobie z problemami w miarę tego jak się pojawiają;
    - akceptuje swoje poczucie odpowiedzialności;
    - gdy to możliwe - dostosowuje do siebie środowisko, gdy to konieczne - dostosowuje się do niego; - planuje swoją przyszłość i nie boi się jej;
    - jest otwarty na nowe doświadczenia i nowe pomysły;
    - potrafi wykorzystywać swoje naturalne uzdolnienia;
    - stawia przed sobą realistyczne cele;
    - potrafi myśleć o własnych sprawach i samodzielnie podejmować decyzje;
    - w pełni angażuje się w to co robi i czerpie satysfakcję ze swoich osiągnięć.

    (przeczytane na portalu AA)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jestem zakochana:) a świat jest piękny:)
    Drzewa:), niebo, woda - wszystko. Od pewnego czasu trawa jest zieleńsza, niebo bardziej niebieskie, słońce świeci zdecydowanie częściej.
    Ja go kocham - ten świat. Ja go widzę, czuję i słyszę. I nie lekceważę tego, zapamiętuję.
    Czasami nie jest AŻ tak cudownie, ale to chwilowe "zaćmienia słońca". Już wiem, że każda burza się kończy. Nawet ta czterdziestodniowa ulewa też minęła:))))

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy BEZSILNOŚĆ = UTRATA KONTROLI ?? Nie rozumiem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Najtrudniej jest zmienić sposób myślenia, postrzegania i pojmowania świata. Mam 36, uczyłam się patrzeć i rozumieć, wypracowałam pewne reakcje, a teraz muszę wszystko zmienić bo zgotowałam sobie cierpienie które mnie wyniszcza. WIEM co trzeba zrobić, ale sama wiedza to za mało.
    Pani bezimienna

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj Milko, blog się grzeje od problemów, a Ty zadajesz takie trudne pytania... Nie mam bladego pojęcia, co odpowiedzieć. Pani bezimienna - piszesz ,że wiesz co masz zrobić. A wiesz, że to już połowa sukcesu? Jesteś na dobrej drodze. Pozdrawiam. Lula.

    OdpowiedzUsuń
  6. OD TEJ CHWILI BARDZO PROSZĘ O WYPOWIEDZI NA NOWYM BLOGU.

    BEZPOŚREDNI LINK

    http://uciekamydoprzodu.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń